Zdziwiłbyś się, jak wiele osób wita gości w swoim biurze w niewłaściwy sposób. Lekko speszony, trochę nieuprzejmy, czy niezabranie płaszcza - to wszystko są drobiazgi, które mogą zepsuć pozytywne pierwsze wrażenie i sprawić, że wszystko stanie się negatywne.

Jeśli chcesz stworzyć korzystne możliwości biznesowe poprzez pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie starych, musisz wrócić do podstaw. Tak, musisz nauczyć się, jak witać gości we właściwy sposób i zadbać o to, aby meble w recepcji były czyste i wygodne.

A co najśmieszniejsze? To takie proste!

  • Nawiąż kontakt wzrokowy i uśmiechnij się - nawiąz anie kontaktu wzrokowego z kimś pokazuje, że skupiasz na nim swoją uwagę. Uśmiechanie się do kogoś rozbraja go i sprawia, że czuje się komfortowo. Są to dwa ważne punkty.
  • Uściśnijdłoń i powiedz "witamy " - jeśli uściśnięcie dłoni nie jest odpowiednie, wystarczy zwykłe "witamy", ale połączenie obu tych gestów jest zawsze lepsze.
  • Zaoferujpoczęstunek i zapewnij gościom komfort - Zaoferuj, że w razie potrzeby weźmiesz ich płaszcz i zaproponujesz im drinka; mogą odmówić, ale ważne, że to zrobiłeś.
  • Zapewnij go, że zajmiesz się jego prośbą - Jeśli gość na kogoś czeka, zapewnij go, że jest w drodze.
  • Poproś o zajęcie miejsca - Skieruj gościa na miejsce w recepcji i upewnij się, że jest mu wygodnie. Powiedz, że jesteś do dyspozycji, gdyby czegoś potrzebował.
  • Regularnie sprawdz aj, co u nich słychać - kiedy gość czeka, pamiętaj, aby na bieżąco sprawdzać, czy o nim nie zapomniałeś. Nigdy nie każ gościowi czekać zbyt długo.

Rozmowa może być stosowna lub nie (np. o pogodzie), ale można to zrobić w mniej formalnej sytuacji. Pomoże to gościom poczuć się mniej zdenerwowanym, jeśli są tam być może na spotkanie lub rozmowę kwalifikacyjną, a także doda element ludzki do spotkania w czasie oczekiwania.

Proste, ale skuteczne!

Czy masz jakieś uwagi do dodania?